Tråkig lördag

Idag hade vi åkt till Bellevue och storshoppat frukt och grönsaker. Bellevue i Göteborg är en guldgruva när det gäller sådant. Vi köpt en 2 kg låda med clementiner, 1 kg granatäpple, 1 kg äpple, några kaki, päron, avokado, 2 kg potatis, 1 kg morötter, lök, gurka. Allt gick ut på 122 sek. På ICA betalar jag 109 spänn för bara två granatäpple! Vi älskar frukter, äter upp till 1 kg per dag. Så det är defenitivt värt att åka dit. Synd att vi inte är vegetarianer.

Nu ska jag laga kålsoppa. Tänkte att baka något efter. Efter att vi köpt muffinsplåt älskar jag att baka muffins. Jag har ananas som jag vill bli av med. Jag tänkte kanske att baka basmuffins, skära av toppen på dem, skeda ur dem innehållet och smula ner det till sött färskostkräm med ananas bitar. Fylla muffinsar med kräm och lägga på locket. Receptet kom jag själv på. Få se om det blir något bra utav det.

vi hörs senare

image433

Kommentarer
Postat av: Helena

Tyvärr inte min storlek. Jag har 38 eller 38,5. God fortsättning på det nya året!

2008-01-05 @ 18:41:20
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Hanna

Inte min storlek men annars hade jag varit intresserad!
Heter du Palina?

2008-01-06 @ 12:38:52
URL: http://misshannie.blogg.se
Postat av: Anonym

Jo, mitt riktiga namn är Palina.

2008-01-07 @ 14:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0