Dagens young-but-representativ outfit

Idag kollade jag upp min garderob och upptäckte att jag hade massor med vardagskläder, men inga som skulle passa till anställningsintervju. Det här var det enda outfit som jag kunde komma på. Jag hade bestämt att jag ska gå och köpa från min första lön en bra business suite. Varje ekonom ska ha åtminstone en kostym för arbete. Kanske från Tiger?  Såg att de hade fina och UNGDOMLIGA kostumer. Jag vill ju inte se ut över 30 och inte heller som en sommarbarn. Jag tror att kjollängd och blus istället för vit skjorta ska göra att jag ska se yngre ut. 

image475 image476

Tröja: Oasis
Kjol: H&M
Skor: UGGs
En ny kappa: Maje (reafynd)
Väska: Rizzo (reafynd) Det var ju inte så att jag hade massor med pengar att fynda på rea för, men jag sålde min Mulberry kopia med vinst. Jag tänkte att jag bättre köper en billigare original, som jag verkligen gillar, än en dyr kopia som jag gillade bara för att den var känd. Bayswater var väldigt obekväm, för korta handtag. Men jag är otroligt nöjd med min nya, trots att den är ingen kändisväska. Den är bekväm, väldigt fin, bra kvalité, skinn, men bäst av allt är att jag har råd med den. Jag köpte en Mulberry spegelkopia för 1200 och sålde den för 2200. Rizzoväska kostade 1200 på rea eller 1700 från början.

Kommentarer
Postat av: ahren

Snyggt, speciellt kappan!

2008-01-18 @ 14:55:32
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: styleangel

Vad snygg du är tjejen! Mycket fint har du i din garderob också! Ha det bra!

2008-01-28 @ 19:31:02
Postat av: Palina

Tack tjejer!

2008-01-29 @ 23:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0