Snålsemester

Jo, som jag skrev tidigare så var jag och Uffe på en snålsemester i Warsawa. Det blev en snålsemester för att det gick så otroligt mycket pengar åt besöket från Vitryssland, så vi hade råd med bara flygbiljetter, hotell och någon tusenlapp för annat. Semestern varade i tre dagar, varav en utav dem gick åt att skicka mina tjejer hem. Vi köpte väldigt billiga flygbiljetter på www.wizzair.com. Om man köper biljetter i god tid, kan man behöva betala bara skatt och avgifter, själva biljetten kostar inget alls! Vi köpte biljetter i två veckor förväg och betalade 1700. Hotellet blev 4-stjärnig (inte för stjärnornas skull, men för närheten till centrum) Hotel Jan III Sobieski. Det är ett fint hotell som ligger på 500m avstånd från tågstationen och centrum. Det bästa med hotellet var rumservice. Vi var tvungna att ta en tidig flyg idag, så för att hinna med skulle vi åka långt innan frukosten var serverad. Men vi fick reda på att vi kunde helt gratis beställa frukost till vårt rum, så vi fick otroligt stor bricka med frukost i sängen. Synd att vi inte visste om det förut, då kunde vi få den varje dag. Det blev självklart lite shopping också. Under lördagen besökte vi en stor marknad, där man kunde köpa lite billig krimskrams. Jag köpte tre par Gatta strumpbyxor, deras lokala märke. Allt kostade 30zl = 75sek ungefär. Nästa daggick vi till två köpcentrum, där man kunde hitta en hel del bekanta märken. Men priserna var lika höga som hemma, så jag vågade inte att köpa något. Det enda jag köpte var nagelbandssaxen, men bara för att det är otroligt svårt att hitta den här i Sverige. Det kostade 49zl=125sek. Så var det alla mina inköp. Min lilla Uffe köpte inget och istället hade lagt sina pengar på en middag på Chempions Sport Bar, där han kunde titta på Arsenal matchen. Nåja, alla vi har våra svagheter: jag för saxar och strumpbyxor och Uffe för Arsenal.

image207

Kommentarer
Postat av: Stumpan

Välkommen tillbaka! Vi har saknat dig:-)

2007-09-18 @ 21:33:31
URL: http://www.gagarderob.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0