Stackars Ebba? Kanske det...

Jag hade läst nyss om den senaste skandalen runt Ebba von Sydow. Hennes version av denna händelse och interju med henne kan ni läsa här. Idag hade Ebba själv  tagit upp denna historia på hennes egen blogg. Jag kunde bara inte motstå att skriva vad jag anser om det hela och på grund av att kommentarerna inte publiceras direkt, men "silas" igenom hennes godkännande så publicerar jag min kommentar här på min blogg.

"Jag tycker att du blandar ihop två olika problem, det ena är snedvriden könsuppfattning och det andra är nätmobbning. Om man utgår ifrån vad du hade berättat, så var det en grov nätmobbning. Och jag förstår att det är ett problem, som måste lösas. Men Ebba, vad var hela händelsen med kvinnohat att göra? De skriver väl inga e-mail om alla kvinnor i allmänhet och alla kvinnor är väl inte portade från alla krogar? Och det fanns kanske kvinnor med som skickade vissa av dessa e-mail? Hur vet man att det var inte så? Plus så länge allt var bra och du "gled förbi alla köer" och var välkommen då var allt underbart, men så fort du fick problem, så passar galoscherna inte längre? Det är ett kvinnligt trick att när man är svag och sårad börja generalisera och komma ihåg den kvinnliga solidariteten. Jag beklagar verkligen  din situation, ingen människa förtjänar sådana e-mail, men att du blev portad får du stå ut med. Ju högre upp man kommer desto hårdare blir fallet. Och hade man börjat med Stureplansliv, då får man väl acceptera reglerna eller ta striden på ett ärligt sätt, utan att generalisera eller blanda in kvinnosynen. Du får ursäkta för hårda ord, men när man blottar sina problem på en blogg, så får man väl acceptera det med. "

Ni är alla välkomna med sina åsikter både positiva och negativa.


Kommentarer
Postat av: Lisa

UNdra ifall det verkligen är som hon säger? jag menar att hon gick för att leta sina tjejkompisar. man vet ju aldrig..

2007-10-21 @ 17:28:06
URL: http://lisawalker.blogg.se
Postat av: Palina

Man får väl utgå ifrån det hon säger.

2007-10-21 @ 17:30:38
URL: http://pralina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0