Min vikt angår inte någon!

Idag hade jag träffat en bekant tjej som jag inte hade sett på fyra år. Det första hon sa till mig var att jag hade blivit tjock. Jag fattar bara inte vem ger människor rätt att bara komma fram och säga att någon ser tjock ut?, Jag blev inte så värst ledsen, för att jag hör det rätt ofta, men ändå! Det är så, att för sex år sedan vägde jag 49 kg. Jag såg lite för smal ut. Jag hade haft en hel annan livsstil. Sens dess hade så mycket förändrats och jag med. Jag gick upp 10 kg på två eller tre år. Så nu väger jag 60. Jag förstår att min bästa vikt ligger på 55, men samtidigt är ja ganska nöjd med mig själv. Jag har fortfarande fin och sexig kropp, fast lite mer kurvig. Och jag älskar dessa kurvor: min bröst blev mycket fylligare, mina höftben sticker inte ut, när jag ligger på ryggen. Jag skulle vilja gärna ha en platt mage och smalare midja, men man kan väl inte få allt. Jag anser att ens vikt är var och ens egen sak. Det var väl inte så big deal att hon sa att jag var tjock, men jag hoppas att alla som läser detta inlägg ska inte göra samma mistag, för att inte vara oförskämda. Man kan såra någon utan att mena det. Eller det var kanske det hon ville?

Kommentarer
Postat av: Angelicas Closet

Det var inte så snällt sagt det!
Vad bra att du är nöjd med din kropp och det är precis så det ska vara. :)
Hoppas att du får en bra dag.

2007-10-04 @ 12:40:03
URL: http://angelicascloset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0