Lite mer om helgen.

Fy fan... Jag hade redan skirvit ett helt inlägg och hade inte hunnit att publicera det när det försvann. Men nåja, jag får väl börja om från början igen. Idag hade jag köpt dem där stövlarna som jag hade planerat att köpa. Här är sötnosarna. Jag är så nöjd med dem för att dem har så djup svart färg, vikta upptill (så att man kan höja lite eller minska skaftet) och låga. Det är så bekvämt att gå i dem, plus att man slipper klacka om dem (vilket jag behövde göra 2-3 gånger om året med mina gamla). De kostar 900, vilket är ganska billigt, men det är något skumt med dem, för att trots att jag köpte dem hos Johanssons, så finns det inget märke på dem, bara en prislapp. Kvaliten är rätt ok. Ja, jusste, och som jag sagt tidigare hade jag finansierat dem med min försäljning på Bellevue marknad. Det var så att jag och två av mina kompisar hade samlat alla gamla grejer och kläder och gick i söndags och sålde dem på marknaden. Jag fick ut 600 spänn exkluderat avgiften för platsen. Och det var både roligt och jobbigt att göra det. Roligt att göra något nyttigt, miljövänligt och samtidigt få pengar för det. Men det är jobbigt att stå 7 timmar utan rast eller mat och bråka med andra om priset. Det var inte dem mest lättförtjänade pengarna i mitt liv. Men det är kul att bli av med massa skit som skräpar hemma och få pengar till nya stövlar. Bra erfarenhet! Undrar om jag kan sätta upp det i mitt CV?

image254

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0