Resa hem

Idag hade vi köpt biljetter till Vitryssland. Jag hade inte varit hemma på 2,5 år och hade inte sett mina föräldrar och brorsan. Jag verkligen saknar dem! De hade aldrig sett Uffe, som jag bor ihop med i 2,5 år. Det dröjde så länge framför allt pga att jag behövde byta mitt pass och det tog 1,5 år att göra det. Men nu bestämde vi datum den 15 februari ska vi flyga Göteborg - Warsaw och där ska vi ta tåg till Minsk. Det ska vara spännande, för jag älskar resa, flyga och sova på tåget (det finns sängar på tåget förstås)! I Minsk mama och brorsa ska möta oss och då ska vi fortsätta med bilen i någon timme till Osipovichi. Jag är född i Osipovichi, en liten stad utanför Minsk (huvudstad av Vitryssland). Hemma ska hela familjen möta oss. Ja, det är lite grekiskt, men om man såg inte varandra på så länge då blir det väll så stor grej. Plus att jag ska ha en utlänning hem (jag menar min lilla Uffe). Vi ska vara där i 12 dagar, eller snarare 10 för att det tar en hel dag och natt en enkelvägs resa. Uffe måste tyvärr tillbaka till jobbet, bokslut och budgetering. Biljetterna till Polen kostade 1000 tur och retur för 2 pers. Riktig fynd! Här hade jag hittat en bild på Osipovichi på nätet.

image312 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0