En spakväll

Idag tog jag och Uffe en promenad i det fina vädret, vilken avslutades med en liten shoppingtur. Jag letade efter ett nitbälte och hittade det på H&M. Det tog någon timme att hitta det och det fanns bara ett kvar till löjliga 80 kr. Jag stod i 15 minuter i provrumet och provade det, tänkte hur ska jag använda det och med vad. Till slut bestämde jag mig för att köpa det. Jag gick till kassan och där började jag ångra mig, behöver jag det? eller är det onödigt? Då vände jag mig så klart och hängde det tillbaka. Japp, sådan är jag! Däremot gå och fika för 40 spänn, det är nödvändigt! Och nu sitter jag och tänker att det vore kul att ha det där bältet trots allt. Suck, ska gå imorgon och köpa det! Kanske. Kanske inte. Hoppas att det väntar där på mig. Men om inte, då var det väl inte menad för mig att ha det.

Men helt tomhänd hade jag inte kommit hem. Det blev en ansiktsmask från Nivea och en Depend nagellack. Så nu sitter både jag och Uffe nerkladdade i djuuuprengörande mask på våra ansikten. Det var det som var spakvällen för vår del. En snål spakväll!! Hur var masken? Jo, helt ok, rengjorde ganska så bra. Det var lite läskigt se mitt ansikte imorse i spegeln för fula svarta prickar på näsan. Men nu är de borta!

Jo, förresten, Rut m fl ska få billiga lackleggings nästa vecka! Jag ska verkligen köpa ett par för mig! Jag och Uffe hade varit eniga om att jag har fina långa ben (trots valkar på magen) så jag borde väl visa de lite mera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0