En julsaga

Idag har jag varit med U. på bio och sett en fantastiskt bra 3D tecknad film "En julsaga". En riktig Charles Dickens klassiker "A Christmas carol". Jag såg dennes trailern i somras och bestämde mig att jag måste se den! Rekommenderar verkligen! Värd varenda krona! Man kommer i en riktig julstämning efter den. Vill springa i affär och köpa en julgrann!

Jag älskar jul! Och fortfarande tror att det är någonting magiskt med det! Älskar att pynta, mysa, laga mat, köpa klappar och slå in dem, göra önskelistor och självklart få julklappar!

Jag hade tänkt på en sak: att allting är så fantastiskt roligt och magiskt före jul (julgran, klappar, adventstjärnor, glögg, julmarknad osv.), men så fort julen är slut så försvinner julstämningen. Och då är det inte lika roligt längre. Så jag bestämt mig att börja tidigt i år, att förlänga så mycket som möjligt den glädje tiden som man får med jul! ... Well, hur tidigt vet jag inte ännu, men det blir nog tidigt. Och jag orkar inte att bry mig om vad grannar tycker om vår julbelysning i slutet av november. Who cares? Not me anyway!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0