Köp tyg och sy den förbannade kjolen själv!

Igår var jag med Uffe lite på stan. Köpte den röda kappan som jag skrev om tidigare. Den är riktigt fin och färgen är underbar. Det enda är att den upfyller inte den funktion som jag behöver kappan för. Nämligen att den är för kort. Jag vill ha en fin trench som täcker kjolar och sådant i lite längre modell. För vissa kjolar är för korta eller åker upp när man har utekläder ovanpå dem. Så jag tror att jag ska returnera den och köpa istället en annan. Sisters han en klassisk trench i någorlunda längre modell, fast svart (baige passar mig inte alls). Den andra nackdelen är att den kostar dubbel så mycket. Så jag får fundera lite till. Det så fruktansvärt svårt att hita så stora grejer som kappor, jackor, stövlar. Man har de oftast i några år och de kostar en hel del, så man vill vara stensäker på att det är just det man vill ha. Sedan gick vi på Topshop, där jag hittade denna kjol. Den såg jättefin ut, men material var lite osäker (för mer än hälften av kjolar var snett i sömmar, även på bilden). För 500 spänn tyckte jag att det var för dyrt. Då bestämde jag mig att sy en sådan själv. Jag hade aldrig gjort det förut, men hur svårt kan det vara? Ska låna en symaskin från min kompis. Jag har mycket tid på mig tills sommar! Om det blir skit, så får det väl bli, jag provade åtminstone!

image532

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0