Tisdag

Imorgon fyller Uffe år, så jag bakade hela dagen. Han ska ta med sig tårtan till jobbet. Vi det lite stressigt nu på senaste tiden, så det blir inte så mycket firande imorgon. Ska ta en lunch någonstans tillsammans, för att fira. På kvällen, efter jobbet mådte vi lämna över min söta Alice till min kompis. Vi kan ju tyvärr inte ta med henne till Vitryssland. Jag blir så ledsen och orolig för hennes skull, hon ska kanske tro att vi gav bort henne för alltid. Torsdag ska jag tvätta och packa väskan. Fredag ska vi vinka hej då till Göteborg. På kvällen ska vi vara framme i Warsava, där vi sätter oss på ett tåg till Minsk. På morgonen är vi framme, då min brorsa Maxim ska stå och vänta oss på perongen. Sedan ska vi åka bil till min kära stad Osipovichi. Spännande! Ser fram emot att träfa min familj, kompisar och shoppa så klart. Budgeten är 300$ för hela resan inkluderat tågbiljett. Jag planerar att köpa en hel del strumbyxor. De har så otroligt billiga och fina strumbyxor! Sedan blir det kanske en äkta rysk sjal och billiga skor. Sedan har jag massor av grejer som jag ska sy om, eller snarare min mamma ska sy om. Plus att jag ska beställa en kjol hos en sömmerska. Men det är inte bara det roliga. Jag måste tyvärr skriva under dessa veckor ett litet arbete på 3-5 sidor. Blä!Blä!
 image509  Receptet hittar ni på:  www.kartofel.blogg.se   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0