Äntligen hemma!

Igår kom jag hem från min vinterresa till Vitryssland. Jag var uppkopplad under hela resan, men hade ingen lust att blogga. Det var både en rolig och jobbig resa. Rolig för att jag träffade min familj, äntligen, efter 2,5 år. Men jobbig för att jag hade varit sjuk under hela resan.
Vi flög Göteborg-Warsava och sedan åkte tåg till Minsk. Natten på tåget var lite jobbig: man var tvungen att hålla sig vaken för dubbel passkontroll under tre timmar, mitt på natten. När vi anlände var det väldigt kallt, blåsigt och det snöade. Efter en timmes resa i bilen kunde vi träffa hela min familj (7 pers). Sedan var det middag, förstås, med bag-in-box rosé som jag burit med mig hela vägen. Efter delade jag ut allas presenter, inte för att alla fyller år, men bara för att man gör så i Vitryssland.
Dagen därpå vaknade jag med världens största munsår! Och dagen efter fick jag feber med torr hosta! Alltså jag var riktigt sjuk under hela resans gång och såg inte klok ut med stor munsår, massa kläder, mössor och vantar (för att jag frös ständigt och hade feber). Trots att hela väskan var full med mina finaste plagg, så hade jag oftast på mig jeans och en varm tröja.
Varje dag hade vi rätt så fullt upp. Besök, ärenden, resor till Minsk, trots att jag kände mig så svag och sjuk. Den roligaste var så klart min brorsdotter. Jag fick se henne nästan varje dag. Hon hade lärt sig så mycket det senaste halvåret. Hon kan säga sitt namn: Dasja Kakovich (Dasha Sankovich). Och så kan hon säga sin ålder 10 år (fast hon är bara 2 år). Hon hade lärt sig många nya ord och hade lärt Uffe några av dem. Nu kan han minst 10 nya ord! (fast vissa är med Dashas uttal) Uffe stackarn fick vara tyst under mesta tiden. Jag översatte så ofta jag kunde, men ofta blev det inte. Han får väl ta igen idag på jobbet med berättelser om resan. Hans arbetskamrater var oroliga för honom, bad honom att lämna kopian av sitt pass på sitt bord i fall om att...
På hemresan fick jag feber igen och ont i halsen. Jag var så fruktansvärt trött och svag att jag la mig 20.00 igår .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0